Co to jest filtr FAP

Filtr FAP (filtre a particules) to filtr mokry cząstek stałych, który wynaleźli Francuzi. Jeśli w naszym samochodzie zamontowany został filtr FAP, konieczne jest dodawania do paliwa płynu Eolys. Zawsze w stałych dawkach. Tutaj musimy wyjeździć paliwo do końca, a następnie tankować do pełna. Przez płyn w paliwie sadza spala się szybciej niż w filtrach suchych. Dzieje się to za sprawą właściwości tego płynu czyli spalania zanieczyszczeń nie tylko w wysokich temperaturach. Jest to o wiele szybsze i bezpieczniejsze dla silnika. Zaletą tego filtra jest samodzielne oczyszczanie się z sadzy. Filtry FAP stosuje się w takich samochodach jak Citroen, Mazda, Fiat, Volvo, Peugeot, Volkswagen. Specjalny czujnik zainstalowany w samochodzie informuje nas o różnicy ciśnień. W momencie kiedy filtr zostanie zapchany zostaniemy o tym poinformowani.

Profilaktyka i regeneracja filtra

Regeneracja filtra FAP u mechanika lub wymiana na całkiem nowy filtr powinna odbyć się po przejechaniu samochodem od 80 tysięcy do 180 tysięcy kilometrów. Musimy także pamiętać o odpowiednio wysokiej częstotliwości wymiany oleju niskopodłogowego, a także o posiadaniu dodatkowego oleju do silnika.